Είναι γνωστό σε όλους πως ο ελληνικός καφές παράγεται παραδοσιακά σε μπρίκι. Αφού, λοιπόν, φθάσει στο επιθυμητό στάδιο, η ζύμη (συμπεριλαμβανομένων των αλεσμένων κόκκων του καφέ) κατανέμεται σε φλιτζάνια. Η σκόνη αλέσεως καφέ βυθίζεται στον πάτο του φλιτζανιού και το υπόλοιπο υγρό είναι έτοιμο προς κατανάλωση.

Η αφαίρεση του καφέ από το φιλτράρισμα οδηγεί σε πολύ υψηλότερη συγκέντρωση καφεΐνης, συγκριτικά πάντοτε με άλλες μεθόδους παρασκευής. Το σερβίρισμα του ελληνικού καφέ μπορεί φυσικά να γίνει και χωρίς ζάχαρη, αν και συνήθως παρασκευάζεται με μέτριες ποσότητες ζάχαρης.

Ο ελληνικός καφές περικλείει μια μέθοδο προετοιμασίας, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ένα καφεϊνούχο, αδιάλυτο διάλυμα καφέ. Πιο συχνά είναι γλυκός, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προστεθεί και κάποιο μπαχαρικό, όπως κάρδαμο.

Καθώς ο ελληνικός καφές είναι πιο δυνατός από άλλους διαφορετικούς τύπους καφέ, έχει την ικανότητα να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας.

Ας δούμε μερικούς λόγους που η αγάπη σας για τον ελληνικό καφέ αποδίδει καρπούς.

Βελτιώνει την αθλητική σας απόδοση

Μιας και η καφεΐνη είναι ένα καλά μελετημένο, φυσικό διεγερτικό, μπορεί να δώσει μια σημαντική ώθηση στις αθλητικές σας επιδόσεις.

Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικός καφές παρέχει μια πολύ συμπυκνωμένη δόση καφεΐνης που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά βοηθητική για όσους αθλούνται.

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 20 αθλητές, συμπέρανε πως οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τακτικά καφέ, παρουσίαζαν σημαντικά οφέλη απόδοσης, συμπεριλαμβανομένου πάντα του χρόνου αντίδρασης και των επιπέδων ενέργειας, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν ντεκαφεϊνέ.

Περιλαμβάνει ωφέλιμες ενώσεις

Ο ελληνικός καφές περιέχει υψηλότερα επίπεδα των συγκεκριμένων ευεργετικών ενώσεων που απαντώνται στον παραδοσιακά παρασκευασμένο καφέ.

Πιο αναλυτικά, οι κόκκοι καφέ περιέχουν ωφέλιμες ενώσεις, όπως είναι τα χλωρογενικά οξέα, τα οποία είναι είδη αντιοξειδωτικών πολυφαινολών, τα οποία και παρέχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, τα εν λόγω χλωρογενικά οξέα έχει αποδειχθεί πως βελτιώνουν τη φλεγμονή και ρυθμίζουν το σάκχαρο του αίματος, τα επίπεδα χοληστερόλης και την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Μια μελέτη κατέδειξε πως ο καφές που παρασκευάστηκε με τη χρήση λεπτά αλεσμένων κόκκων καφέ, περιείχε υψηλότερες ποσότητες χλωρογενών οξέων συγκριτικά με τον καφέ που παρασκευάστηκε με κόκκους που διέθεταν μεγαλύτερο μέγεθος.

Ο καφές περιέχει επίσης και άλλες ισχυρές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των τερπενοειδών, οι οποίες μπορούν να μειώσουν αισθητά τη φλεγμονή, να καταπολεμήσουν λοιμώξεις και να υποστηρίξουν την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς.

Μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλό σας

Η κατανάλωση καφέ με καφεΐνη έχει αποδειχθεί πως μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλό σας από ορισμένες νευρολογικές παθήσεις, όπως η νόσος του Alzheimer.

Για παράδειγμα, μια ανασκόπηση 11 μελετών σε περισσότερους από 29.000 ανθρώπους, διαπίστωσε πως όσοι κατανάλωναν περισσότερο καφέ, σημείωσαν 27% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης ασθένειας Alzheimer.

Κατά καιρούς, άλλες έχουν επίσης δείξει πως η κατανάλωση καφέ με καφεΐνη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης του εγκεφαλικού επεισοδίου, της νόσου του Parkinson, αλλά και της άνοιας.

Μπορεί να σας προστατεύσει απέναντι σε ορισμένες ασθένειες

Ο καφές, ως ρόφημα, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο ορισμένων ασθενειών, όπως είναι ο διαβήτης αλλά και οι καρδιακές παθήσεις.

Πιο αναλυτικά, μια ανασκόπηση 18 μελετών έδειξε πως κάθε ένα φλιτζάνι καφέ που καταναλώνεται ανά ημέρα, σχετίζεται με 7% μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Μια άλλη μελέτη, έδειξε πως η κανονική κατανάλωση τριών έως πέντε φλιτζανιών καφέ την ημέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων κατά 15%.

Η συχνή κατανάλωση καφέ συνδέεται παραδοσιακά με χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης, καρκίνου του ήπατος, καρκίνου του ενδομητρίου, αλλά και κίρρωσης του ήπατος.

Συνεχίζουμε, λοιπόν, να καταναλώνουμε τον αγαπημένο μας ελληνικό καφέ από τον Δρίτσα, κάνοντας καλό στην υγεία μας!