Ο ντεκαφεινέ καφές αποτελεί εναλλακτική λύση πολλών ανθρώπων οι οποίοι ενώ επιζητούν την γεύση του καφέ προτιμούν να αποφύγουν την καφεΐνη, είτε λόγω αυξημένης κατανάλωσης καφέ μέσα στην μέρα ή επειδή ακολουθούν κάποια φαρμακευτική αγωγή ή ακόμα και για να κάνουν πιο εύκολο ύπνο. Υπάρχει και κόσμος που τον θεωρεί ακόμη και καλύτερο από τον κανονικό καφέ. Είναι λοιπόν ο καφές χωρίς καφεΐνη πιο ωφέλιμος από τον κανονικό καφέ; Ας δώσουμε τις απαντήσεις που χρειάζεστε.

Πόση καφεΐνη περιέχει ένας καφές ντεκαφεϊνέ;

Αρχικά, πρέπει να έχει αφαιρεθεί οπωσδήποτε το 97% της καφεΐνης. Έτσι λοιπόν, μένουν περίπου 5mg καφεΐνης, σε σύγκριση με τα 100- 150mg που απαντώνται σε περίπου 170 γραμμάρια καφέ.

Πώς συντελείται η αφαίρεση της καφεΐνης;

Για να απομακρυνθεί η καφείνη από τους πράσινους κόκκους καφέ, πραγματοποιείται η διαδικασία της αποκαφεινοποίσης. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι αφαίρεσης της καφεΐνη: με τη χρησιμοποίηση οργανικών χημικών διαλυτών, με διοξείδιο του άνθρακα και με τη μέθοδο του νερού.   Η πιο φυσική μέθοδος απομάκρυνσης της καφείνης  είναι εκείνη που χρησιμοποιείται νερό. Συγκεκριμένα οι ωμοί κόκκοι καφέ εμποτίζονται για αρκετή ώρα σε νερό με αποτέλεσμα η υδατοδιαλυτή καφείνη να απομακρύνεται σε ποσοστό 99,9% από τους κόκκους.

Υπάρχει κάποιος καλύτερος τύπος ντεκαφεϊνέ;

Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι. Με το πέρασμα των χρόνων υπήρξαν κάποιος ανησυχίες σχετικά με τη χρησιμοποίηση του χλωριούχου μεθυλενίου στην επεξεργασία του καφέ, ειδικά αφού μελέτες είχαν διαπιστώσει ότι η συγκεκριμένη χημική ουσία είχε προκαλέσει καρκίνο σε πειραματόζωα όταν την εισέπνεαν, δεν εμφανίστηκε ποτέ ωστόσο κάποια καρκινογόνος επίδραση όταν το έπιναν. Συμπερασματικά, δεν υφίσταται καμία απολύτως ένδειξη για οποιονδήποτε κίνδυνο για τον άνθρωπο με την κατανάλωση ντεκαφεϊνέ.

Υπάρχει λοιπόν κίνδυνος από τον ντεκαφεϊνέ;

Μπορεί να έχουν γίνει λιγότερες έρευνες συγκριτικά με τον κανονικό καφέ, όλες όμως όσες έθεταν υποψίες για κινδύνους στην υγεία έχουν κατηγορηματικά διαψευσθεί.

Ωστόσο, ο ντεκαφεϊνέ, όσο περίεργο και αν φαίνεται, μπορεί να έχει κάποιες από τις επιδράσεις του κανονικού καφέ, όπως για παράδειγμα καούρα. Όμως διατηρεί και τις θετικές επιδράσεις του κανονικού καφέ, όπως η αυξημένη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες.  Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που να σχετίζεται με την κατανάλωση ντεκαφεϊνέ και μπορείτε να συνεχίσετε άφοβα την κατανάλωσή του αν σας επηρεάζει η καφεΐνη αλλά δε θέλετε να εγκαταλείψετε τον καφέ!

Ενδιαφέρον προκαλεί πως ερευνητές εργάζονται για την αναπαραγωγή φυτών καφέ που θα έχουν μέχρι και 98 τοις εκατό λιγότερη καφεΐνη, η παραγωγή τους ωστόσο θα χρειαστεί μερικά χρόνια ακόμη έως ότου βγει στο εμπόριο.